Zależało nam na tym, by wjechać do Holandii autostradą zbudowaną na tamie oddzielającej morze od zatoki/jeziora, tamy, która pozwoliła osuszyć i zagospodarować poldery i powiększyć w ten sposób terytorium Holandii o 150 tys. km kw.
Tama ma 32 kilometry długości, 90 metrów szerokości i 7,25 metra wysokości. Zbudowano ją w latach 1927 -1932 z bazaltowych bloków transportowanych ze Szwecji, gliny i piasku. Zaprojektował ją inżynier Lely, którego pomnik z wykutym podziękowaniem królowej stoi przy autostradzie na tamie. Jego imieniem nazwano także nowe miasto, które powstało na polderze, Lelystad. Pierwszy parking położony na sztucznie usypanej wyspie Kornwerderzand posiadał umocnienia i bunkry - tu rozegrała się bitwa w 1940 r. Znajduje się na niej śluza z 10 zasuwami. Druga znajduje się w Den Oever - tam jest 15 zasuw.
Dzień był pochmurny, ale kiedy dotarliśmy na Afsluitdijk pogoda się poprawiła i przez cały czas aż do zachodu słońca, kiedy tamę opuszczaliśmy, było słonecznie. Zatrzymywaliśmy się trzykrotnie (na wszystkich możliwych parkingach).