Geoblog.pl    mitrofan    Podróże    Chorwacja 2000    Park Narodowy Krka

Chorwacja
Chorwacja, Visovac
Przejechano 2090 km

Park Narodowy Krka to park narodowy w Chorwacji, położony w środkowej Dalmacji, niedaleko miasta Sibenik w środkowym i dolnym biegu rzeki Krka uważanej za najpiękniejszą rzekę krasową Chorwacji. Na terenie parku rzeka tworzy wodospady (m.in. Rošky Slap, Skradinsky Buk), kaskady oraz bystrzyny. W centralnej części parku znajduje się Jezioro Visovac, na wyspie pośrodku którego znajduje się klasztor Franciszkanów, założony w roku 1445 roku. Wjazdy do parku są oznakowane, przy każdym znajduje się punkt informacyjny, kasa i parking. Od strony miejscowości Lozovac możliwy jest wjazd własnym samochodem. Na terenie parku kursują autobusy i statki.
Najpierw płyniemy statkiem, potem pieszo wędrujemy podziwiając wiele przepięknych wodospadów. Dziwi nas, że w najwiekszym - Skradinski buk - kąpie się wiele ludzi. Park Narodowy i plażowicze - w Polsce to nie do pomyślenia! Wszędzie sprzedają sznury suszonych fig. Decyduję się jednak na świeże. Nikomu oprócz mnie nie smakują.