Geoblog.pl    mitrofan    Podróże    Polubić sąsiadów... Bawaria 2010    Partnachklamm

Partnachklamm

Niemcy
Niemcy, Garmisch-Partenkirchen

Wąwóz położony jest ok. ½ godz. marszu od stadionu olimpijskiego w Garmisch. W miejscu tym rzeka Partnach wyżłobiła skały na głębokość 80 m. Powstał w ten sposób wąwóz, uznany już w roku 1912 jako pomnik przyrody, zaliczany do najpiękniejszych wąwozów w Alpach. Pionowe ściany wąwozu, kapiące krople lodowatej wody i szum wody potęgują niepowtarzalną atmosferę tego miejsca. Na końcu wąwozu znajduje się niewielki wodospad, dziko przedzierający się przez wielkie, kamienne głazy.
Droga powrotna to trzy możliwości: Pierwsza - znaną nam już trasą przez wąwóz, tym razem w dół (nowa perspektywa, nowe widoki). Właśnie tę możliwość wybraliśmy. Druga – drogą do kolejki linowej. Trzecia – przejście górą do położonego na wys. 70 m żelaznego mostu łączącego Hausberg i Eckbauer. Droga do mostu jest długa i męcząca, ale widoki wspaniałe - ściany wąwozu wydają się być jeszcze wyższe i bardziej strome niż widziane z dołu. Trasa ma długość 1 km i pozbawiona jest schodów. Warto zabrać nieprzemakalne kurtki i obuwie oraz latarki!