Geoblog.pl    mitrofan    Podróże    Przez Szwajcarię do Hiszpanii i Portugalii - 2003    Interlaken
2003

Interlaken

Szwajcaria
Szwajcaria, Interlaken

Interlaken - miasto w Szwajcarii. Znajduje się w kantonie Berno. Interlaken oznacza miejsce położone między jeziorami. Miasto jest gwarnym i ruchliwym ośrodkiem turystycznym. Stanowi punkt wypadowy wycieczek w Alpy Berneńskie, a zwłaszcza w masyw widocznej nad nim od południa Jungfrau. Z przystani położonych nad brzegami jezior Thun i Brienz kursują statki wycieczkowe po obu jeziorach.
Pospacerowaliśmy po bulwarze Höheweg. Ekskluzywne butiki, sklepy z zegarkami i biżuterią oraz luksusowe hotele przyciągają turystów swoim wystrojem. Syn chciał kupić scyzoryk. Można było za drobną opłatą wygrawerować na nim imię właściciela.
kupiliśmyjeszcze jakieś szwajcarskie dzwonki na pamiątkę.
W centrum miasta stoją obok siebie 2 kościoły katolicki i protestancki. Wzięliśmy udział w wieczornej mszy, bo zawsze staramy się uczestniczyć na wakacjach w niedzielnym nabożeństwie. Jest to niezwykłe przeżycie religijno-lingwistyczne. Można się wsłuchać w miejscowy język, prześledzić co jest takie same, co podobne, a co całkiem inne...