Geoblog.pl    mitrofan    Podróże    Norwegia 2016 - Å›nieg w lecie    Domek z saunÄ…
2016

Domek z saunÄ…

Norwegia
Norwegia, Randsverk

Za Lom góry stawały się mniejsze, droga była prosta i szybko dotarliśmy do Randsverk.
Nasz nocleg http://tiny.pl/gcg5d był w miejscu, w którym po tym czego doświadczyliśmy w ciągu dnia nie dostrzegliśmy niczego osobliwego. Apartament mieścił się w obiekcie, który był na uboczu i najlepsze czasy miał chyba za sobą.
Gdyby ktoś szukał bazy na zwiedzenie okolic to można tam dobrze wypocząć za stosunkowo nieduże jak na Norwegię pieniądze.
50 m apartament z kominkiem w salonie, dwoma sypialniami, dużą łazienką, sauną i tarasem za 431 zł to dobra oferta. Wokół cisza spokój i podobno czasem przychodzą renifery...
Stamtąd można w ciągu półtorej godziny (78 km) dotrzeć do Spiterstulen i zdobyć Galdhoppigen, w ciągu pół godziny można dojechać do Gjendesheim (33 km) - o tym w kolejnym wpisie.
O 2 godziny stamtÄ…d jest Geiranger. Niedaleko 2 inne parki narodowe - Rondane i Dovre - do Dombas jest tylko 80 km.
Można by także przejechać Sognefjell do Fortun - w obydwie strony 123 km - 2 godziny, a to duża frajda oglądać te same widoki z dwu stron.
Gdyby się uprzeć, to można by dojechać do tego miejsca z Ystad jednym skokiem - 9,5 godz. 920 km. (przez Lillehammer).